Primavera Reporting

Reporty generované Primaverou jsou využitelné na všech stupních řízení společnosti: vedení společnosti, vedení portfolií projektů, vedení projektů i projektový tým. Význam reportingu pro řízení projektového portfolia tedy vidíme v několika rovinách:

  • Top management narozdíl od vedení projektů, portfolio manažerů často nebude každodenním aktivním uživatelem Primavery, avšak jistě od aplikace očekává jednoduše dostupné, strukutované a přesné informace.
  • Portfolio manažeři zase potřebují získat souhrnné informace o stavu více běžících projektů, které nabízejí reporty portfolia.
  • Naopak projektoví manažeři potřebují získat obojí informace o stavu jejich projektů na provozní úrovni, kde má manažer možnost sledovat informace v reportu až na úrovni detailu konkrétní činnosti, rizika, problému atd., i informace o projektech dlohodobějšího charaketru (plány nákladů na dokončení, odhady dokončení atd.)
  • Členům projektového týmu zpravidla postačuje reprot obsahující základní a stručné informace vykázané práci.

V Primaveře jsou obecně známé tři základní přístupy získávání požadovaných reportů:

  • Primavera obsahuje sadu standardních předdefinovaných reportů, které jsou vytvářeny s ohledem na požadavky obecných metodik a s ohledem na zkušenosti plynoucí z dlouhodobého vývoje produktu.
  • Primavera poskytuje jednoduchý nástroj na vytváření reportů. Jeden z jednoduchých způsobů tvorby reprotu je ten, že aktuální pohled vytvořený na obrazovce s příslušnými filtry a nastaveními lze uložit jako nový report.
  • Vytváření reportů na zakázku v rámci konzultačních prací s dodavatelem. Tento přístup se uplatní především tam, kde je předem přesně známa struktura reportu a jeho formát, ale požadavky přesahují možnosti běžného uživatele (rozsah dat může být širší, kombinují se data z různých pohledů apod.). Tento přístup lze uplatnit například pro standardizovaný reporting do zahraničí, investorovi, kontrolním orgánům apod.

Samozřejmostí je vedle běžného tisku reportů i jejich export například do HTML, MS Excel, případně jejich zobrazení na intranetu. Přednosti Primavery v této oblasti jsou především v:

  • Poskytnutí správných informací na správném místě a ve správnou dobu. Nasazení Primavery výrazně snižuje chybovost reportingu, který je mimo jiné poskytován bez zpoždění dané časem na sběr a zpracování dat.
  • Přístupu k dokončeným projektům.
  • Přístupu k datům dle příslušných oprávnění.
  • Možném exportu dat na intranet (project web publishing).